dinsdag 6 april 2010

Feest voor u!

Ik moet iets bekennen. Nee, nee, nee, ik moet iets opbiechten. Ik ben op 2de Paasdag in een tuincentrum geweest. Kan het nog burgerlijker? Nou, misschien als je op 2de Paasdag naar een meubelshow gaat. Maar afgezien daarvan niet natuurlijk.

Het oorspronkelijke plan was vroeg opstaan, een stevige wandeling maken en daarna een welverdiende pannenkoek eten. Maar door allerlei omstandigheden ging dat niet door en dus schakelde ik over naar plan b. Het kale balkon wat opfleuren. Zoonlief en ik becijferden dat we maximaal 9 plantjes konden proppen op de 2 vierkante meter die we tot onze beschikking hadden. En gingen op pad.

Met afgrijzen constateerde ik dat ik me niet alleen vrijwillig begaf naar een tuincentrum op 2de Paasdag, maar dat ik er ook nog eens buitenproportioneel veel moeite voor deed. Een heel eind lopen, een tram, overstappen, nog een tram. Wat een gedoe.

Bij de halte van het tuincentrum stapten een groot aantal pensionado’s uit. En ja, die gingen óók… Voor de ingang wapperden vlaggen en er hing een spandoek met de ronkende tekst: ‘Het is feest. Feest voor u!’

We werden welkom geheten door 2 meisjes in een paashaaspak die chocolade-eitjes uitdeelden. Er werd een prijswinnaar omgeroepen. Ik zag een energieke quizmaster-achtig figuur rondlopen met een zilveren glittercolbert. Bij de uitgang kon je in een grote waterbak hengelen naar plastic eendjes en zo meedingen één van die fantastische prijzen!

Ik trakteerde zoonlief en mezelf maar op een oliebol. De gigantische parkeerplaats was al voor driekwart gevuld en het was nog niet eens 12 uur. Volgend jaar naar Ikea.

2 opmerkingen:

ATS zei

Still can't drive?

Marco zei

@ATS: Can, but aren't allowed..