maandag 1 maart 2010

Hoofddoekje

Truth is stranger than fiction. Een waarheid als een koe. Die foute wissel bijvoorbeeld. Dat zou toch volkomen ongeloofwaardig zijn in een boek of filmscenario? Nog zoiets. In Almere zal het hoofddoekjesverbod het belangrijkste thema worden bij de formatiebesprekingen na de gemeenteraadsverkiezingen. Het zal wel erg goed gaan in die stad als dat het grootste probleem is. Intussen worden mensen bedreigd die een anti-Wilders poster voor hun raam hebben hangen.

Homo’s die ter communie willen gaan wordt dat door een katholieke priester geweigerd. Erg schokkend en vernederend. Tegelijkertijd probeert de kerk systematisch misbruik van jonge misdienaartjes te verdoezelen, weg te moffelen, te bagatalliseren.

Ik doe tegenwoordig vaak –op dokersvoorschrift- een middagdutje. Tijdens mijn slaapje vandaag had ik een droom. Dat ging ongeveer zo:

“Moet je dit hoofddoekje nou zien. Helemaal onder de Wilders. Dat krijg ik er nooit meer uit!”
“Géén zorgen. Met de speciale Wildersverwijdertechnologie van Femke verwijder je zelfs de meest hardnekkige Wilders.”
“Inderdaad! Geen Wilders meer te zien”
“Vertrouw Femke, vergeet Wilders”

Als ik wakker word besef ik dat het helaas maar een droom was. Ik zet een bakje koffie en staar naar buiten. Daar loopt een oude, grijze man met hele witte kuiten de straat uit. Hij draagt versleten sloffen en heeft een groene badjas aan.

Truth is stranger than fiction indeed.

1 opmerking:

Merel Roze zei

Mooi!
(en ik denk dat ze hem bij GroenLinks misschien best willen hebben: Vertrouw Femke, Vergeet Wilders)